Mitos sobre el CRM

  Existe un número importante de empresas que no incluyen dentro de sus estrategias la implementación de un sistema de CRM. Y es que varias de ellas tienen unas cuantas creencias que les mantienen al margen de ello.

El principal motor de un negocio es el cliente, siendo el indicador vital de crecimiento. Las empresas deben velar por mantener un estándar de satisfacción particularmente alto para estar a la altura de las exigencias actuales. Es allí donde entra el Customer Relationship Management o CRM. Leer más ›

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Un sistema de CRM puede hacer escalar tu negocio rápidamente

Con su salida al mercado años atrás, el sistema de Customer Relationship Management se conoció principalmente a través de sus funciones técnicas y cómo son de utilidad para una empresa, años después, el mundo de los negocios se vio beneficiado por el rol que este terminó adoptando: un sistema de procesos estratégicos que facilitan y aumentan la calidad del servicio al cliente. De esta forma el CRM se ha formado como elemento crítico para establecer relaciones orgánicas y duraderas entre las empresas y sus clientes. En la actualidad, las organizaciones se han vuelto más conscientes sobre las bondades que ofrecen las funciones del CRM para el crecimiento de negocio tanto interno como externo. CRM 2

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Conceptos en un CRM

Prospectos, Campañas, Clientes Potenciales, Cuentas, Contactos, Oportunidades, Casos, Actividades

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Salesforce in Power BI

Learn how to access your Salesforce data instantly in the Power BI Preview.

Sign up for the Power BI Preview at https://powerbi.com/dashboards and log in at https://app.powerbi.com

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Gartner Magic Quadrant for Sales Force Automation

Sales force automation (SFA) applications support the automation of sales activities, processes and administrative responsibilities for B2B organizations’ sales professionals. Core functionalities include account, contact and opportunity management. Additional addon capabilities focus on improving the sales effectiveness of salespeople. Among those capabilities are sales configuration, guided selling, proposal generation and content management, and sales performance management support, including incentive compensation, quota, sales coaching and territory management.

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The Forrester Wave: CRM Suites For Large Organizations, Q1 2015

In this Forrester Wave evaluation of customer relationship management (CRM) suites for enterprise organizations, we identified the nine most significant CRM suites solutions — Infor CRM (formerly known as SalesLogix), Microsoft Dynamics CRM, NetSuite, Oracle Siebel CRM, Pegasystems, Salesforce, SAP CRM, SAP Cloud for Customer, and SugarCRM — and researched, analyzed, and scored them. This report details our findings in order to help application development and delivery (AD&D) professionals supporting CRM operations select the right partner for their customer engagement initiatives.

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The Forrester Wave: CRM Suites For Midsize Organizations, Q1 2015

In this Forrester Wave evaluation of customer relationship management (CRM) suites for midsize organizations, we identified the 10 most significant CRM suites solutions — Aptean Pivotal CRM, bpm’online, Infor CRM (formerly known as SalesLogix), Maximizer CRM, Microsoft Dynamics CRM, NetSuite, Sage CRM, Salesforce, SAP Cloud for Customer, and SugarCRM — and researched, analyzed, and scored them. This report details our findings on how well each vensdor fulfills our criteria and where it stands in relation to other vendor solutions in order to help application development and delivery (AD&D) professionals supporting CRM operations to select the right partner for their customer engagement initiatives.

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